Jak promować firmę w social media?

Nowocześni przedsiębiorcy wiedzą, jak zwiększyć popularność marki. Jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność koniecznie sprawdź, jak skutecznie promować firmę w social media.

Jeszcze kilka lat temu w mediach społecznościowych obecne były tylko światowe marki. Właściciele mniejszych przedsiębiorstw uparcie twierdzili, że promocja w Internecie nie jest konieczna. Jednak czasy się zmieniły i dziś wiele osób na własnej skórze przekonało się, jaką siłę mają social media. Nie trać czasu i zobacz, jak promować biznes w mediach społecznościowych i dlaczego warto to robić.

Firma w social media – dlaczego warto ją tam promować?

Z łatwością można dostrzec, że media społecznościowe to idealne miejsce na budowanie świadomości marki. Ci, którzy od dawna wiedzą, jak skutecznie prowadzić fanpage zauważyli, że dotarcie do potencjalnych klientów jest o wiele szersze, niż w przypadku, w którym w ogóle nie zdecydowaliby się promowanie firmy w Internecie. Co z kolei przyczynia się na zaskakująco wysokie zyski sprzedażowe. Jednak aby uzyskać oczekiwane efekty, należy umiejętnie prowadzić social media. Zobacz, jak zrobić to dobrze.

Jak promować firmę w social media?

Określ grupę docelową

Wbrew pozorom, nie możesz tworzyć komunikacji pod wszystkich ludzi na świecie. To, co jest do wszystkiego, jest do niczego. Wyobraź sobie swojego klienta idealnego i na tej podstawie określ grupę docelową. Jest to nie tylko pomocne w targetowaniu reklam pod określonych odbiorców, lecz również staje się bazą do strategii content marketingowej, czyli treści, którymi będziesz dzielić się w świecie social media.

Zaplanuj strategię

Jeśli już wiesz, jaki jest Twój idealny klient, a Twoja grupa docelowa została określona, pora przejść do strategii. Zaplanuj, jak będzie wyglądała komunikacja z klientami, jakim stylem językowym będziesz się posługiwać (na przykład slangiem, czy może w nieco bardziej poważnym tonie), w jakich godzinach będą pojawiać się posty w social media i dobrze zastanów się, jak Twoja firma powinna prezentować się w mediach społecznościowych.

Buduj zaangażowanie

Prowokuj kulturalne dyskusje i nie bój się w nich uczestniczyć. Wstawiaj zdjęcia, wzywaj do działania i przede wszystkim pozwól swoim fanom uczestniczyć w tworzeniu marki. Nawet, jeśli to uczestnictwo miałoby być pozorne. Jak to robić? Po prostu zadawaj pytania i zachęcaj, aby wypowiadali się na dany temat. Warto także wspomnieć, że dodawanie zdjęć i postów, które nieco odkrywają backstage firmy, niemal zawsze są mile widziane i zmniejszają dystans między społecznością a marką.

Działaj regularnie

Nie ma nic gorszego, niż działanie zrywami. Publikujesz pięć postów dziennie, a później znikasz na dwa tygodnie? Jest to ogromny błąd, przez który wiele firm każdego dnia powoli traci wiarygodność. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu, działaj powoli, ale systematycznie. Nie zawiedź zaufania swojej społeczności – pokaż, że jesteś wiarygodny i można Ci ufać.

Szanuj swoich obserwatorów

Nie odpowiadasz na wiadomości, ignorujesz telefony, chamsko odpisujesz na komentarze i wdajesz się w pyskówki zamiast je łagodzić? Nie rób tego, w Internecie nic nie ginie. Jeśli już raz komuś podpadniesz, nie tylko stracisz wiarygodność, lecz również przez długi czas możesz mieć problem z odbudowaniem swojego nadszarpniętego wizerunku.

Organizuj konkursy i rozdania

Nic tak nie wpływa na ilość fanów i obserwatorów, jak wszelkiego rodzaju konkursy i rozdania. Oczywistym jest, że po zakończonym konkursie część fanów odejdzie, lecz pamiętaj, że druga część zostanie z Tobą na dłużej. Dlatego od czasu do czasu daj coś za darmo, aby później mogło to zaprocentować.

Promuj posty

Niektórzy wciąż uparcie twierdzą, że płacenie za reklamę w mediach społecznościowych nie jest konieczne. I faktycznie, wiele firm potrafi zbudować zaangażowanie i wierną społeczność nie wydając na to ani złotówki. Jednak nikt nie mówi o tym, że jest to bardzo długa, męcząca i niekiedy także pełna trudności droga. Jeśli zależy Ci na czasie, nie obawiaj się i śmiało promuj posty w social media.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *